Waarom starten met Google Ads

De voordelen van Adwords (of Google Ads) zijn best wel uitgebreid.

Het principe is dat je via Google biedt op een aantal zoekwoorden. Als je bod aanvaard wordt, worden je advertenties getoond in de zoekresultaten van google.

Meer prijsaanvragen

Adwords is uiterst geschikt om op korte termijn extra prijsaanvragen te genereren via je website.

Vergroten commercieel bereik

Via geotargeting kan je specifieke gebieden uitkiezen waarin je de sales extra wil boosten

Juiste timing

De advertenties worden getoond aan mensen die een koopintentie hebben. Het juiste moment om je aanbod te doen.

Efficiënt

Uitgebreide rapportering laten toe te bekijken welke gebieden en zoekwoorden het beste resultaat opleveren.

Meer informatie nodig ?

Download  gratis ons e-book “Wat is Google Adwords”

Leuk... maar wat kost dat ?

Helaas is het antwoord : het hangt ervan af !

Adwords is immers een systeem dat zowel door de zelfstandige, de KMO maar ook door internationale bedrijven gebruikt wordt. De concurrentie is jouw sector is dus zeker een bepalende factor.

Anderzijds is het ook belangrijk in welke geografische markt je actief bent. Is dat lokaal ? Of eerder Vlaams of Nederlandstalig (Vlaanderen en Nederland).

Hoe actief beheer je de advertenties ? De kwaliteitsscore is primordiaal in de brekening van de kostprijs van adwords en hoe beter je je advertenties en zoekwoorden opvolgt, hoe beter je kwaliteitsscore.

De belangrijkste factoren die de kosprijs van adwords bepalen

De concurrentie

Heb je een origineel concept of is je markt al verzadigd met concurrenten ? De mate van concurrentie bepaalt meestal voornamelijk de kostprijs van je campagne.

De geografische markt

Ben je enkel in Vlaanderen actief of ook in Wallonië ? Hou er rekening mee dat je juiste zoekwoorden vinden geen kwestie is van een direct vertaling. Een groter gebied bestrijken kost ook meer dan een lokale strategie.

De kwaliteitsscore

Heb je een website die je zelf kan aanpassen zodat je landing page je een goede kwaliteitsscore bezorgt ? Een goede kwaliteitsscore zorg er voor dat je minder betaald voor de gekozen zoekwoorden.

Maar ... kan ik dat zelf ?

Uiteraard kan je dat zelf. Maar stel je zelf eerlijk de volgende vragen : 

  • Heb ik voldoende tijd om dat allemaal op te volgen ?
  • Ben ik bereid bijscholing te volgen ?
  • Heb je toegang tot Google Analytics ?
  • Ben ik bereid tijd te investeren in dit project ?

Meer informatie nodig ?

Download  gratis ons e-book “Starten met Google Adwords in 8 stappen”

Onze formule

Zoek je daarentegen een betrouwbare partner om het adwords “avontuur” samen mee op te starten ?

Wij komen je tegemoet en bieden een formule aan waarbij jij de strategie bepaalt en wij de opvolging verzekeren van je adwords account.

Wekelijkse opvolging

Elke week optimaliseren we je zoekwoorden, biedstrategie en advertenties.

Maandelijkse Rapportering

Duidelijk en geautomatiseerde maandelijkse rapportering per campagne en per zoekwoord

Beheer van Extensies

Naadloze integratie van alle beschikbare extensies om de efficiëntie van je advertenties te optimaliseren

Integratie Google Analytics

Bekijk je eigen media mix. Welk kanaal levert de meeste prijsaanvragen op en vanwaar komen je bezoekers ?

Geen langdurige contracten

We werken maandelijks met veel plezier voor u. We vragen enkel een maandelijkse termijn te respecteren.

Resultaat gedreven aanpak

Onze assistentie heeft maar 1 doel : uw prijsaanvragen maximaliseren en bereik verhogen.

Interesse ? Boek een vrijblijvend gesprek van 15 min. over Adwords